Drugs ervaring 3mmc


 

 3mmc kan pijnlijk zijn voor je neus en vooral verslavender. Ik raad deze methode af tenzij je niet erg vindt om ieder uur op de wc te zitten. Als je 3-MMC snuift dan gaat de plezierige roes namelijk heel snel weer weg. Het resultaat is dat je constant bij gaat pakken, wat niet fijn is voor je neus, maar überhaupt de ervaring een stuk minder tof maakt. Je bent alleen nog maar bezig met je volgende dosis.
Moment van inname:
Er valt weinig te vertellen over het moment van inname. Ik slik de capsule en klaar. Enige effecten waar ik last van heb is misselijkheid maar dat is van wat ik van anderen hoor bij iedereen anders. Niet iedereen wordt misselijk van een bommetje.
Eerst voelbare effecten & Piek:
In ongeveer 30-40 minuten begin ik de eerste effecten te voelen, je weet dat het begonnen is wanneer je hand(en) trillen. Kort daarna begint een gevoel dat ik compleet overgenomen word in mijn hoofd. Dit gevoel kan overweldigend zijn maar na enkele minuten is het verdwenen en kom je in een heldere fijne vibe. Ik beschrijf het zelf als “Je voelt je gewoon goed”. Dit gevoel moet je zien als een lichte blijheid die je bij xtc kent en de nuchtere denkwijze die je van speed krijgt.
Rond 30 minuten/uur van de eerst voelbare effecten bereik ik mijn piek. Het voornaamste effect is een praatbui. Goed voelen op een normale manier en heel veel energie zijn de kenmerken van 3-MMC op zijn best.
Het fijne dat ik vind aan 3-mmc is dat je lichaam niet negeert wordt tijdens het gebruik. Dus als jij 1 uur lang helemaal van je plaat gaat zonder bijvoorbeeld een sterke maaltijd of proteïne repen. Dan ga je dat meteen voelen aan je spieren.
Na  ongeveer 2-3 uur van gebruik neem ik de volgende kleine bom. Hiermee verleng ik de piek met ongeveer 2 uur. Het wordt dan wel een beetje de vraag of je het een ‘piek’ kunt noemen. Misschien is het meer iets wat er tussen in ligt: een plateau, bijvoorbeeld. Na 2 uur neem ik in ieder geval weer mijn laatste grote bom. Daarna houden de effecten weer 2 uur aan.
Ongewenste effecten
Ongewenste effecten zijn vergroting of verkleining van pupillen, weinig speeksel (kauwgom helpt!). Kaken staan strakker. Verhoogde hartslag & bloeddruk, nauwelijks trek (eten is wel mogelijk met beetje moeite en zeker een aanrader). Ook moet ik een waarschuwing geven dat 3-MMC vooral snuivend verslavend is. Bij bommen merk ik namelijk geen, of in ieder geval een stuk minder, neiging om weer bij te pakken.


Van het weekend (zaterdag) nieuwe 3MMC pellets 150 milligram uitgeprobeerd. Ze zien er vreemd uit. Ja, wat is vreemd. Ik heb nooit die vorm gehad. Echter ik heb ook nooit die vierkantjes of rechthoekjes van XTC gehad die je op TV wel eens ziet. Bij mij zijn ze eigenlijk altijd simpel rond geweest.

Een beetje als een cel van een honingraat. Je weet wel zo zeskantig. Kleur ja, oud roze, paars? Staat bitcoin teken op gestampt. Ik had eerst oranje van 100 milligram, ook met bitcoin. Winkel was tijdje gesloten, alleen precies op het juiste moment gingen ze weer open.
3MMC KOPEN

Keuze was de 3mmc pellet te nemen op een feestje bij mensen thuis, die zelf er ook wel van houden. Zij gaan echter aan de blow en het bier vandaag.

Maarten (22), die niet met zijn echte naam genoemd wil worden, gaat regelmatig naar dansfeesten met elektronische muziek. "Zulke festivals duren meestal langer dan 10 uur. Ik ben best een energieke jongen, maar zo lang achter elkaar kan ik niet losgaan. Dus heb je wel iets nodig om het vol te houden." Bijna twee jaar geleden neemt hij voor het eerst 3-MMC mee naar zo’n feest.
Liefdevol en energiek gevoel
3-MMC is een relatief onbekend middel waar je je energiek en verliefd van gaat voelen. Volgens Maarten lijken die effecten op MDMA of speed, maar dan een beetje milder. “Het is wat meer real”, zegt hij tijdens een telefoongesprek. "Als je een xtc-pil slikt dan zou je nog van een boom kunnen houden." Zo’n sterk liefdevol effect geeft 3-MMC niet.
De capsules die Maarten slikt maakt hij zelf, met behulp van een weegschaaltje dat heel precies kan meten. Als hij de capsules langs de bewaking van feesten heeft gesmokkeld, dan slikt hij ze in. Een half uur later komt de 'vaagheid' op. Ogen kunnen even sterk heen en weer trillen en je lichaam voelt warm aan. Je krijgt zin om te dansen en anderen te knuffelen.
Voorheen slikte Maarten wel eens xtc-pillen als hij naar een feest ging, of nam hij een beetje speed. "Maar ik kreeg huiduitslag van die xtc-pillen, ik denk vanwege de kleurstoffen die er doorheen worden gemengd." Bovendien vindt hij dat je ‘te hard’ gaat op xtc-pillen. Na gebruik had hij nog dagenlang last van depressieve gevoelens. Ook vindt hij dealers die pillen verkopen onbetrouwbaar. "Ik heb wel eens wat laten testen, en toen bleken er allerlei andere drugs in het zakje te zitten."


Ik lees al een tijd met plezier mee op het forum. Afgelopen week besloten ook maar eens een report te maken. Hoop dat het wat toevoegt aan het forum!

Setting? Voor de tv lekker gamen met met een muziekje aan. Later wat hangen met een vriend en even eruit.

Ervaring met uppers. Xtc, mdma, speed, 4fa, 4fma, coke en methyl.

Ik had al het een en ander gehoord over 4 en 3mmc. Vooral veel positiefs over de 4 variant. echter kon ik deze bij geen enkele winkel vinden, en de 3 was gewoon bij de plaatselijke smartshop te koop. Ik had geen sterke verwachtingen aangezien de gelezen reports, maar wou het toch eens proberen. Ondanks dat het zo erg cardio toxisch zou zijn. (kan iemand mij vertellen hoe gevaarlijk Stimulanten nou echt zijn, kan er zelf niet veel over vinden).

18:30. Ik zit lekker te gamen en bedenk me dat ik wel zin heb in een extra deze avond. Had toevallig aantal weken geleden de 3mmc gehaald dus kwam nu goed van pas. Ik weeg 100 mg af en neem deze nasaal. Brand aardig in de neus en blijft lang doorbranden.

18:40. Merk dat ik scherper word. En goede focus, gelijk een potje ww2 28-5 voor de gamers onder ons.

18:50. sterk verhoogde hartslag, tot het punt dat ik eventjes moet gaan wandelen om mij weer prettig te voelen. Ook begon ik hevig te zweten. Was na 5 minuten over. Merk verder nog weinig euforie of bewustzijn veranderend effect.

19:00. Alleen maar lichte energie en het valt me toch wel aardig tegen ondanks dat ik geen hoge verwachtingen had. Tot zover lijkt het voor mij sterk op 20mg methyl.

19:15 effect neemt af en besluit bij te pakken. Deze keer oraal omdat ik net even had gegoogl’ed, en daar heb vernomen dat oraal wat meer het euforische effect zou geven. Ik weeg 175 mg af en neem dit in een capsule. ga weer eventjes verder spelen om het effect af te wachten.

19:40. ik merk dat dat de energie weer terug komt, ook krijg ik het koud en begin wat te rillen. Dit is verder niet storend en kan er wel van genieten. Playstation uit gedaan want merk dat de benodigde focus het effect onderdrukt.



20:00 laatste kwartier komt hij steeds harder op. De euforie komt echt tevoorschijn. Oraal is dus idd the way to go. Lekker muziekje aan en in mijn eentje losgaan haha. Het lijkt voor mij een beetje op 4fa zonder een echte energierush. maar meer het licht of lichtere variant) effect van Mdma. Zonder de echte wauw van Mdma uiteraard. Besluit een vriend uit te nodigen want in mijn eentje weet ik niet zo goed wat ik met de vrolijkheid aan moet.

20:15. Vriend (B) 22 jaar komt aan en ziet direct aan mij hoelaat het is. Kaken gaan namelijk vrij hard, dit heb ik normaal nooit bij andere stimulant. Dit is echter wel prima te onderdrukken als ik er even op let.
Hij vraagt hoe en wat en besluit ook wat te nemen. Hij heeft ook geen ervaring met 3mmc. Ik maak voor B een capsule van 250mg (hij weegt 100kg en heeft een redelijke tolerantie voor het vandaar wat meer). voor mezelf maak ik er nog 1 van 100mg. Zou wel meer willen maar ben toch een beetje bang dat dat teveel zou worden met die vermeende cardio toxiteit.

20:30. effect bij mij ebt weg.

20:45. B voelt hem hard in kicken. Wat ik vreemd vind aangezien het bij mij zo geleidelijk ging. maar ja wat maakt het uit.
Ook voelt hij direct een beetje euforie die ik in het begin na de nasale dosis miste. Effect komt bij mij ook alweer terug.

21:15 B en ik hebben een halfuur lang alleen maar gepraat over persoonlijke dingen waar je normaal niet gauw over zou praten. Echt een heel overdreven verbonden gevoel alsof je elkaar echt begrijpt, je weet hoe dat gaat haha.. effect is bij mij weer op die piek. Maar niet hoger dan eerste piek. Enige verschil is dat ik nu ook van die lekkere tintelingen in mijn nek heb.B vind het ook op 4fa lijken. Maar dan wel met een wat magischere gloed, die ik dus niet zo erg merk. We besluiten een stukje te gaan lopen en een jointje te roken. Heerlijk vrolijk en energiek.

21:30. weer terug thuis. Wiet overheerst bij ons beide en de euforie zak wat weg, voor mij is met mooi geweest. B neemt nog 100 mg nasaal. En vindt het ook erg branden. En krijgt ook niet de euforie terug.
Verder gaan we gewoon nog wat tv kijken en slap ouwehoeren met een biertje erbij.


Drugs - Trip-rapport conclusie
Bovenverwachting leuk gehad, vooral oraal, via de neus merk ik vooral meer nadelen dan voordelen. Vooral die erg hoge hartslag inclusief zweten waar ik wel even van schrok. Naar mijn mening meer geschikt voor een avondje relaxen met wat vrienden en minder voor een feest. Kreeg er wel wat energie van maar niet echt die boost dat je alles aankan. Ook ben ik er geen moment vaag van geweest, gewoon heerlijk mijn vrolijke zelf die naar boven kwam.
Wel jammer van de korte werkingsduur waardoor je eerder blijft bijpakken

Het is echter denk ik wel eenmalig voor mij. Vind het toch geen prettig gevoel dat het zo'n gevaarlijk goedje zou moeten zijn. Wat dat betreft heb je genoeg anders leuks met vergelijkbare effecten en minder risico's.

Door er nog wat biertjes bij, en blijf me eigenlijk best goed voelen. Ik krijg net als de rest van het gezelschap af en toe een enorme lachkick. Iedereen krijgt echt pijn in zijn buik van het lachen. Om 3 uur was het effect volledig weg. Calm down niet gemerkt. Wellicht door de biertjes en het goede gezelschap.
Goed geslapen ook. Al gingen we pas om 06:30 daar slapen of zo, en pil was ergens 00:30.

Degene met wie ik de pil deed, had wat meer moeite in slaap te komen, maar half etizolam loste dat probleem ook op.

Zondag beetje moeten pijn in mijn rug echter dat zal niet door de 3MMC of het bier komen maar door het stomme luchtbedje) en vandaag merk ik helemaal niks mee.

Al met al is 3MMC handig iets als je niet helemaal brak wilt zijn, en gewoon lekker 2 uurtjes je goed willen voelen.



Aldus, de planning was dat we met z'n alle aan de 3-MMC zouden gaan. Ik heb dit stofje een aantal maanden geleden voor het eerst geprobeerd en het is mij toen erg bevallen, alleen het snuiven deed verschrikkelijk veel pijn.

We zijn gaan fietsen vanaf onze slaapplek naar de locatie. Iedereen had zijn capules bij zich en S. had de wiet en bijbehorende meegenomen.
Toen we nog +-10 minuten moesten fietsen hebben we besloten om de eerste capsule alvast in te nemen. We waren aan de late kant dus we wilde er gelijk goed inkomen.

We stonden in de rij bij het fouilleren. op dat moment begon die bij mij al zijn werk te doen, z'n 25 min na inname. Ik voelde lekkere tintelingen over mijn gezicht en mijn benen begonnen wat minder zwaar te worden. Toen zei V. dat ze ook al wat voelde, S. op dat moment nog niet.
Ik baalde er erg van dat we nog niet konden dansen en de muziek klonk goed. Gelukkig was er iemand in de rij voor de kluisjes die een speaker mee had, toen konden we alvast even in de stemming komen .

Eindelijk aangekomen in de zaal meldde S. dat hij het ook begon te voelen en dat die heel veel energie kreeg en lichtelijk euforisch. Elke stap die we dichter bij de stage kwamen voelde ik me lekkerder en lekkerder. De euforie kwam heel zacht over me heen vanaf mijn hoofd zachtjes naar mijn voeten. Toen die mijn voeten raakte kreeg ik een klap met energie en blijheid.

Hoe ik 3-mmc het beste kan beschrijven is een: "alles is oké" gevoel. Ik kan die glimlach niet van mijn gezicht afkrijgen en heb veel energie, meer dan met MDMA bijvoorbeeld.
Maar na 1x bijnemen en het gevoel op peil houden (wat uitstekend ging), ging ik meet’ en met een maatje van mij die ik op Liquicity Family Day had leren kennen. Ik was even met het samen want we vonden allebei dat ze bij stage 2 het beste draaide. Na +-15 min vroeg hij aan mij of ik een beetje keta wilde. De combi 3mmc + keta was hem al eerder goed bevallen. Dus ik dacht, fuck it, ik probeer het gewoon.

Na 5 minuten ging er een wereld voor me open, mijn visie werd een klein beetje vaag en mijn lichaam begon verdoofd aan te voelen. Maar ik had nog steeds de energie voor 1000 man, dit gevoel kan ik zo moeilijk omschrijven, maar het was heerlijk. De euforische rush die hiervan kreeg was fantastisch.

Ik ervaar de muziek zo intens, ik voelde de diepe bas zo erg in mijn lichaam. Ik ben een nogal extrovert danser en ik kon dit perfect uiten in mijn manier van dansen.
Het sociale aspect van de 3-MMC heb ik vast kunnen houden, als ik bijvoorbeeld MDMA gebruik word ik in mijzelf gekeerd na een tijd.
En dat ik combinatie met Ketamine was awesome .

We hebben daar nog een joint gerookt, waardoor ik de euforie van de 3-MMC weer terug kreeg en ook heel ontspannen werd in mijn hoofd. Dit gevoel was zoals ik ervaar: "Alles is oké".

Toen zijn we naar huis gefietst. Mijn benen waren aan het zweven op de fiets, het voelde alsof ik over wolken aan het varen was. Ik had nog genoeg energie over om op een goed tempo te kunnen fietsen, maar ik was wel blij dat we thuis waren om te kunnen relaxen.

Aangekomen op de slaaplocatie nog even een jointje gerookt. Ik kreeg hiervan een extreem voldaan en gelukkig gevoel. Het gevoel van een nacht overslaan, veel dansen, droge mond, droge ogen, ging hierdoor weg..
Eenmaal 5-6 uur geslapen werd ik wel een beetje brak-achtig wakker, net alsof ik aardig wat gezopen had: vermoeidheid en een klein uitgedroogd gevoel.
Na wat kwark en fruit gegeten te hebben voelde ik mij al een stuk beter en kon ik mijn dag prima vervolgen!
Dagen erna een positief gevoel gehad, i.p.v. een dip. Juist een soort tegenovergestelde dip, wat ik over het algemeen met 3-MMC wel ervaar.


Comments